srijeda, 25. rujna 2013.

STRANAC U NAŠOJ KUĆI


MaksN
ekoliko godina nakon mog rođenja, tata je upoznao Stranca koji je tek došao u naš gradić. Od samog početka tata je bio opčinjen pridošlicom i pozvao ga da živi s našom obitelji koja ga je ubrzo objeručke prihvatila.
Odrastajući, nijednom nisam preispitao njegovu ulogu u našoj obitelji. U mom je dječjem umu on imao posebno mjesto. Moji roditelji su se uvijek nadopunjavali prilikom mog odgoja – od majke sam naučilo razlikovati dobro i zlo, a od oca biti poslušan.

 Uvijek je majka govorila „majka daje djetetu dušu, a otac kralježnicu“. Ali stranac je bio pripovjedač.On je satima znao zaokupljati našu pozornost, svojim avanturama,tajnama i komedijama. Stranac je uvijek znao sve odgovore iz prošlosti,razumio je sadašnjost i predviđao budućnost. Moju je obitelj odveo na prvu važnu nogometnu utakmicu.Stranac nikada nije prestajao pričati, ali nikome iz naše obitelji to nije smetalo, sve su mu vjerovali i njegova je riječ bila jako važna. Ponekad bi mama otišla u kuhinju kako bi uhvatila malo mira i tišine, a tata i ja smo jedno drugoga stišavali kako bismo čuli što nam Stranac ima za reči. Danas se pitam je li se majka ikada molila i poželjela da Stranac ode iz našeg doma.

U našem domu se uvjek živjelo prema Božjim zapovjedima, prema tradiciji i običajima, ali Stranac ih nikada nije poštivao. Psovao je, zbog čega je tata bjesnio, a mama se crvenila. Poticao nas je na konzumiranje alkohola. Čak je učinio da nam cigarete izgledaju privlačno. Njegovi komentari o seksualnosti su bili u najmanju ruku provokativni i besramni. Iz dana u dan Stranac je proturječio mojim roditeljima, njihovim odgojnim mjerama, običajima,tradiciji, ali su ga unatoč tome rijetko ušutkavali. I nikad ga nisun zamolili da ode od naše obitelji. Tako Stranac već 40 živi u mojoj obitelji. Nije više tako očaravajuč kakvim se činio na početku.Ali još uvijek sjedi u svojem kutu u kući mojih roditelja i čeka nekoga tko će ga saslušati.

Pitate me kako se zvao Stranac?



Mi smo ga jednostavno nazvali- Televizor.
Prenosi Vam:
Mario Maks Slaviček

Nema komentara:

Objavi komentar